سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزینه گوگل ادز و قیمت هر کلیک چگونه محاسبه میشود؟

هزینه تبلیغ در گوگل و استفاده از گوگل ادز همیشه یکی از مهم‌ترین سوالات کاربران است. در تبلیغات گوگل شما به ازای هر کلیک که روی تبلیغ شما انجام شود، درآمد خواهید داشت اما جالب است بدانید که هزینه دقیق و معینی برای هر کلیک در گوگل وجود ندارد. فرآیند تعیین هزینه برای هر کلیک کمی پیچیده است و عوامل بسیاری در آن دخیل هستند. کلمه کلیدی که انتخاب کرده‌اید، تعداد رقبای شما و همچنین نمره کیفیت سایت که گوگل به شما می‌دهد، تعیین کننده هزینه‌ی هر کلیک هستند. با توجه به این عوامل هزینه یک کلیک می‌تواند از 1 سنت تا 50 سنت به بالا متغیر باشد.

گوگل ادز یک سیستم مزایده‌ای برای تعیین هزینه هر کلیک استفاده می‌کند. بدین صورت که برای یک کلمه کلیدی مشخص امکان دارد شما و رقبایتان درخواست تبلیغ داده باشید. شما حداکثر هزینه برای هر کلیک را مشخص می‌کنید و گوگل با مقایسه آن با قیمت رقبای شما شروع به تبلیغ برای شما می‌کند. البته در نظر داشته باشید که رتبه کیفی سایت شما نیز در هزینه تبلیغات گوگل نقش به سزایی دارند. پس از موفقیت در یک مزایده گوگل برای کلمه کلیدی مورد نظر، سایت شما را در صدر قرار می‌دهد. در این حالت به ازای هر کلیک مبلغی که تعیین کرده‌اید از حساب گوگل ادز شما کم می‌شود.

ممکن است هزینه‌ای که شما برای هر کلیک مشخص می‌کنید از هزینه مورد نظر گوگل کمتر و یا بیشتر باشد. برای مثال شما هزینه هر کلیک را 50 سنت تعیین می‌کنید. اگر هزینه برآورد شده‌ی گوگل 40 سنت باشد، هزینه‌ی تبلیغ در گوگل با همان 40 سنت یعنی کمتر از هزینه پیشنهادی شما انجام می‌شود. اگر هزینه برآورد شده‌ی گوگل در مزایده بیشتر از هزینه پیشنهادی شما باشد، تبلیغ شما از فهرست تبلیغات گوگل خارج شده و یا در رتبه‌های پایین‌تری نمایش داده می‌شود.