سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موزه هنرهای معاصر

از معروف ترین جاذبه های گردشگری و دیدنی تهران می توان به موزه هنرهای معاصر اشاره نمود که در آن گنیجنه  های هنری بسیار ارزشمندی از  هنر مدرن اروپا وآمریکا شمالی نگهداری می شود.  در موزه هنرهای معاصر تهران 9 گالری وجود دارد که در این میان 3 گالری مختص  آثار نقاشی و هنری برترین هنرمندان ایران و جهان نگهداری می شود  و 6 گالری دیگر نیز  به منظور برگزاری نمایشگاه های فصلی  و کوتاه مدت مورد استفاده قرار می گیرد. این موزه می تواند مکان مناسبی جهت بازدید برای آن دسته از افرادی باشد که به هنر علاقمند هستند و بازدید از آن می تواند  حس و حالشان را عوض نماید. اگر می خواهید در سفر خود به تهران از این جاذبه تاریخی بازدید کنید توجه داشته باشید که این مجموعه در روزهای جمعه و سایر روزهای تعطیل سال تعطیل می باشد و بهتر است برنامه خود را به نحوی تنظیم نمایید که بتوانید در یکی از روزهای هفته به بازدید از موزه هنرهای معاصر تهران بروید. برای دیدن این موزه و سفر به تهران خیلی راحت میتوانید از طریق سایت مستر بلیط اقدام به خریداری بلیط هواپیما تهران خود کنید.

برج میلاد

این برج یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری تهران است که در شمال غربی تهران بر روی تپه ای با وسعت 14 هکتار واقع شده است.  ارتفاع این برج مخابراطی  چند منظوره 345 متر است و بلندترین برج ایران محسوب می شود. برج میلاد در میان تمامی برج های مخابراتی بلند جهان عنوان ششمین برج بلند دنیا را به خود اختصاص داده است. این برج که در جنوب محله شهرک غرب واقع شده است دارای 13 هزار متر زیر بنا می باشد و به دلیل معماری بی نظیر و ظاهر خاصی که دارد این برج از دور دست ها نیز نمایان است و از نماد های اصلی تهران محسوب می شود.

فرهنگسرای خاوران

فرهنگسرای خاوران بزرگترین فرهنگسرای تهران است که دارای 83 هزار متر مربع فضای  فرهنگی، هنری، علمی و آموزشی می باشد. این فرهنگسرا در منطقه 15 شهرداری تهران  در سال 1372 ساخته شد و در سال  1373 مورد بهره برداری قرار گرفت و توانست با فراهم نمودن تمامی امکانات لازم گامی در جهت پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بردارد. فرهنگسرای خاوران با 24000 متر مربع زیر بنا  دارای چهار بخش  ساختمان مرکزی، ساختمان اداری، بازارچه فرهنگ و هنر و علوم و فنون و شهربازی می باشد. از این رو محیط بسیار مناسبی برای انجام انواع فعالیت های علمی، هنری و ورزشی برای کودکان و نوجوانان است. از امکانات موجود در این فرهنگسرا می توان به 4 سالن آمفی تئاتر، سالن فرهنگ با ظرفیت 180 نفر، سالن اجتماعات با ظرفیت 100 نفر،  سالن شهید مطهری با ظرفیت 270 نفر، سالن روباز سوم خرداد با ظرفیت بیش از 2000 نفر،  پیست و تریال دوچرخه سواری، پیست اسکیت و پارکور، زمین چمن، سالن های ورزشی، مجتمع علوم و فنون، قرائت خانه، کتابخانه، خانه کودک،  3 سالن نگار خانه، واحد مشاوره، شهربازی و … اشاره نمود.

 معرفی فرهنگسرای خاوران تهران - وبلاگ اقامت 24

موزه آبگینه

این موزه که موزه ای تخصصی در زمینه سفال و شیشه است در سال 1330 محل زندگی و کار قوالم السلطنه بود و پس از آن مدتی در اختیار سفارت مصر قرار داشت و بعد از آن سفارت افغانستان و بانک بازرگانی نیز مدتی در آن مستقر بودند اما در سال 1355 تغییرات  اساسی توسط مهندسان ایرانی و اتریشی در آن صورت گرفت و تغییر کاربردی پیدا نمود. به طوری که امروزه به موزه آبگینه تبدیل شده است. موزه آبگینه متشکل از تالارهای مختلفی است که از جمله آن ها می توان به تالار زرین، تالار صدف، تالار لاجورد و … اشاره نمود که در آن ها ظروف شیشه ای و تاریخی  با نقش و نگارهای بسیار زیبایی نگهداری می شود که هر کدام مربوط به یک برهه زمانی از تاریخ هستند.  از جمله این اشیا قدیمی می توان به لوله های شیشه ای به نام سیلندر اشاره نمود که قدمت آن به هزاره دوم پیش از میلاد باز می گردد.  شیشه های و ظروف سفالی متعددی نیز از دوره اشکانیان  در این موزه به چشم می خورد. بازدید از موزه آبگینه برای آن دسته از افرادی که به اشیا و ظروف قدیمی و باستانی علاقمند هستند می تواند بسیار لذت بخش باشد.

بهشت مادران

اولین مجموعه تفریحی ورزشی که به طور اختصاصی برای بانوان در تهران راه اندازی شد بهشت مادران نام دارد.  این مجموعه با استفاده از دیوارهای بلند اطراف آن کاملا محافظت شده می باشد و فقط بانوان حق ورود به آن را دارند.  این بوستان در ضلع شمال شرقی تقاطع بزرگراه های رسالت و شهید حقانی واقع شده است. فضای داخل این بوستان بسیار زیبا و چشم نواز است و جوی های آبی که از نقاط گوناگون بوستان می گذرد آرامش خاصی را در فضا ی آن ایجاد نموده است. علاوه بر این در بوستان مادران بالغ بر 38 نوع گونه گیاهی پرورش داده می شود که بسیار زیبا هستند و می توان گفت این قسمت از مجموعه به صورت یک کلینیک  گل و گیاه طراحی و راه اندازی شده است . این طرح با استقبال بسیار خوبی از سوی بانوان مواجه شد و بوستان بهشت مادران می تواند محل مناسبی برای تفریح  و اوفات فراغت بانوان تهرانی باشد.

https://arameshsafar.com/blog/%D8%AA%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D8%AD-%D8%AE%D8%A7%D8%B5-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%A7%D8%B0%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86/