سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قطار تی اچ اس آر 700 (THSR 700 T)

آخرین قطاری که در این لیست بررسی می‌کنیم تی اچ اس آر است که بین تایپه و کاوشیانگ در کشور تایوان حرکت می‌کند. این قطار از ژانویه‌ی سال 2007 تا کنون بر روی ریل‌های پرسرعت تایوان فعال بوده است.

حال که به پرسرعت ترین و پیشرفته ترین قطارهای جهان نگاه مختصری داشتیم، به قطارهای پیشرفته در ایران خواهیم پرداخت.

در ایران و در طی سالیان اخیر به دلیل افزایش محبوبیت سفر با قطار شرکت‌های ریلی اقدام به تعویض و بهبود قطارهای خود کرده اند. از طرف دیگر، مسیرهای نیز به عنوان مسیرهای پرتردد در کشور شناخته می‌شوند. بلیط قطار تهران مشهد و تهران بندر عباس در زمره‌ی پرتقاضاترین بلیط‌ها به شمار می‌روند.

شرکت رجا که قدیمی‌ترین شرکت حمل و نقل ریلی در کشور است، در سالیان اخیر با وارد کردن قطارهای 5 ستاره و بسیار لوکس سعی کرده تا از رقبای خود پیشی بگیرد. لوکس‌ترین قطار این شرکت، زندگی نام دارد که در حقیقت اولین قطار 5 ستاره‌ی کشور است. جالب است بدانید قطار زندگی به امکانات بسیار زیادی نظیر وای فای، مانیتورهای شخصی، صندلی‌های بسیار راحت و حتی رستورانی دو طبقه مجهز است.

شرکت حمل و نقل ریلی فدک که شرکتی نو پا اما بسیار فعال و خوشنام است، با مسیر تهران مشهد کار خود را آغاز کرد. قطار فدک که با استانداردهای روز دنیا مطابقت داشته و از امکانات بسیار زیادی برخوردار است و با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت مسافران را به مقصد می‌رساند.

با توجه به افزایش تقاضا برای سفر علی الخصوص سفر با قطار، وب‌سایت‌های زیادی در جهت فروش آنلاین بلیط قطار فعالیت می‌کنند. همانگونه که می‌دانید برای خریدهای آنلاین نیاز به وب‌سایتی قابل اعتماد است. مِستر بلیط سامانه ای خوشنام است که در زمینه‌ی فروش آنلاین بلیط قطار، اتوبوس و هواپیما فعالیت دارد. در مستر بلیط و بعد از فقط یک بار جستجو لیستی از ارزان‌ترین بلیط‌های قطار برای مقاصد مختلف از طریق شرکت‌های حمل و نقل ریلی متفاوت فراهم می‌شود. برای خرید بلیط قطار و مقایسه‌ی قیمت‌ها و امکانات شرکت‌های مختلف می‌توانید به مستر بلیط مراجعه کنید.

راهنمای سفر با قطار

– برای هرکس در قطار، صندلی خاصی در نظر گرفته شده است؛ در قطارهای کوپه ای هر صندلی در صورت نیاز، به تخت خواب تبدیل خواهد شد.مانند قطار های مسیر بندرعباس ، با خرید بلیط قطار بندرعباس میتوانید تجربه کنبد. پیش از سفرکردن با قطار بهتر است وقت خود را تنظیم کرده که دیر به راه آهن نرسید تا بتوانید قبل از حرکت ،جای خود را به راحتی پیدا کنید.

– بلیط سفر خود را از سایت های معتبر و یا آژانس های مسافرتی خریداری کرده و اگر احیاناً دارای معلولیت هستید حتماً به آژانس فروش بلیط اطلاع دهید. زرا در بعضی از قطارها (مانند قطارهای 5 ستاره فدک) امکان ارائه اقلامی مانند ویلچیر به مسافران وجود دارد.

– از وسایل خود مراقبت کنید و از تحویل گرفتن چمدان های مشکوک از افراد ناشناس به صورت امانی بپرهیزید.

– مراقبت از کودکان در سفرهای ریلی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا بعضی از کودکان علاقه مندند در راهروها بازی کنند و گاهی به سایر کوپه ها سرک بکشند؛ اجازه ندهید کودکانتان موجب سلب آسایش دیگران شوند و صندلی کودک را به او نشان دهید و تاکید کنید به اشتباه وارد کوپه دیگری نشود؛ همچنین از خواباندن کودکان در تخت های فوقانی به تنهایی جلوگیری کنید. زیرا به دلیل بدخوابی کودکان، ممکن است مشکلات جبران ناپذیری ایجاد شود. در برخی از قطارها (مانند قطارهای 5 ستاره فدک) در صورت نیاز می توانید گهواره برای کودکان زیر دو سال از مهماندار دریافت نمایید.

– در کنار تخت خواب ها میله محافظی قرار داده شده که لازم است در هنگام استراحت حتماً ضامن آن ها را بکشید تا به دلیل تکان های قطار ، به پایین سقوط نکنید.

– دستگیره ترمز خطر برای مواقع ضروری است از کشیدن بی موقع آن که موجب خسارت و پرداخت جریمه می‌شود، خودداری کنید.

– باتوجه به فرصت کم سوار و پیاده شدن درهنگام توقف قطار در میان راه، به کهنسالان کمک کنید تا از قطار جا نمانند.