سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خاص بودن(چگونه خاص باشیم)

به ظاهر خود اهمیت دهید

ظاهر افراد همیشه یکی از عوامل بسیار مهم در شروع هر ارتباطی می باشد. در تحقیقی که دانشگاه هاروارد انجام داده است به این نتیجه رسیده اند که:

 

ذهن انسان ها، افراد را در 3 تا 7 ثانیه اول ملاقات بر اساس ظاهر قضاوت می کند و برچسب می زند.

 

بنابراین برای اینکه فردی خاص باشیم بهتر است که ظاهر متناسبی داشته باشیم. البته منظورم این نیست که خیلی خیلی خاص باشیم و با یک ظاهر نامتعارف در جامعه حضور پیدا کنیم.

 

بنا به شخصیت، شغل، سن و … می بایست لباسی بپوشیم که مناسب و متناسب با ما و موقعیتی که در آن حضور داریم باشد.

 

تمیز و آراسته بودن لباس ما یک نکته ای است که بسیار مهم و ضروری است و اگر تمیزی را رعایت نکنیم، هر چقدر هم لباس خوب یا گرانقیمتی پوشیده باشیم باعث می شود که ما شخصی به نظر برسیم که از آداب اجتماعی به دور هستیم.

 

چگونه خاص باشیم,خاص بودن,چگونه فردی خاص باشیم

خاص بودن

 

خودتان را بشناسید

شما دقیقا چه کسی هستید؟ ارزش‌های شما در دوست‌یابی، مسائل فرهنگی، اقتصادی و غیره چیست؟ فهرستی از ارزش‌های خود در زمینه‌های مختلف تهیه کنید. عناوین به‌دست آمده، تنها لغاتی پوچ و بی‌روح نیستند. اینها ارزش‌های مهمی هستند که در نهایت شخصیت شما را تشکیل می‌دهند و شما با پررنگ کردن آنها می‌توانید نمونه‌ای منحصربه‌فرد و خاص از خودتان باشید.

 

از اینکه دیگران شما را مورد قضاوت و تمسخر قرار دهند نهراسید

بیشتر ما به خاطر ترسی که از قضاوت دیگران داریم به خودسانسوری روی می‌آوریم. گاهی‌ اوقات حتی آن‌طور که فکر می‌کنیم نیست و دیگران هیچ قضاوتی درباره‌ی ما ندارند. و در حقیقت هیچ‌کس حتی به رفتار ما فکر هم نمی‌کند و ما با اهمیت دادن بیش از حد به نظر دیگران، بیهوده خودمان را آزار می‌دهیم.

 

بعضی مواقع نیز دیگران واقعا ما را قضاوت می‌کنند و یا حتی تمسخر. در این صورت، بهترین کار این است که دلیل را از آنها جویا شویم، بی‌پرده سخن بگوییم و نگذاریم احساسات بد در قلب‌مان تبدیل به عقده و سیاهی شود.

 

وقتی کاری انجام می‌دهید و یا حرفی می‌زنید که معقول میباشد، از هیچ‌کس و هیچ چیز ترسی نداشته باشید. خجالت را کنار بگذارید و خود را متوقف نکنید. اینجا شما مقصر نیستید، بلکه مقصر کسی میباشد که به خود اجازه می‌دهد امنیت محیط شما را با رفتار ناشایست و تمسخرآمیز بر هم زند.

 

برای خود هدف تعریف کنید

وقتی ارزش‌های اصلی و مورد قبول خود را شناسایی کردید، به سراغ تعریف اهداف‌تان باشید. می‌خواهید چه کسی باشید؟ می‌خواهید چه کار کنید؟ دوست دارید هر روز که از خواب برمی‌خیزید چه حسی داشته باشید؟ چگونه می‌توانید به اهداف‌تان برسید؟ هیچ‌کس در این دنیا شبیه شما نخواهد بود.

 

سعی کنید به نسخه‌ی ایده‌آل از شخصیت منحصربه‌فردتان تبدیل بشوید. کاری که دوست دارید انجام دهید. به دنبال شغل رؤیاهایتان باشید. می‌خواهید یک جهان‌گرد باشید؟ خب همین الان شروع کنید! کسی جلودار شما نخواهد بود. بدانید که در بیشتر مواقع خودتان اولین و بزرگ‌ترین مانع برای رسیدن به آرزوهایتان هستید. گام اول برای دست‌یابی به آرزوها، شناسایی اهداف  میباشد. اهداف به حرکت شما جهت می‌دهند. شما سایه‌ی هیچ‌کس نیستید، بلکه فردی مستقل هستید.

 

چگونه خاص باشیم,خاص بودن,چگونه فردی خاص باشیم

 

تحت تأثیر عواطف و احساسات دیگران قرار نگیرید

تمرکز زیاد بر کارها و صحبت‌های دیگران شما را از خودتان دور می‌کند. یادتان باشد که احساسات، خیلی راحت سرایت پیدا می‌کنند و معاشرت با گروهی از افراد، بعد از مدتی شما را شبیه آنها می‌کند. البته گاهی این احساسات تأثیر مثبت دارد ولی با این وجود، نباید احساسات درونی خود را نادیده بگیرید؛ حتی اگر جمعی که در آن هستید، بسیار ارزشمند و فوق‌العاده میباشد. در نهایت این شما هستید که برای خود تصمیم می‌گیرید.

 

ضمن حفظ عقاید خود، نظرات دیگران را هم بشنوید

الکی چیزی نگویید. در این جور مواقع می‌گویند: «یه چیزی گفتم که یه چیزی گفته باشم»، این عبارت خنده‌دار بسیار مضر میباشد. قبل از هر گفت‌و‌گویی به آنچه می‌گویید فکر کنید. حرف‌تان را در دهان مزه‌مزه کنید و بعد شروع به صحبت کنید. به صحبت‌های سایرین به دقت گوش بدهید و در آنها تأمل کنید.

 

باور کنید گاهی اگر سکوت کنید کسی نگران قوّه‌ی تکلم شما نخواهد شد. اما وقتی با فکر و منطق با دیگران وارد بحث می‌شوید، تجربه‌ی هیجان‌انگیزی می‌سازید که هم مفرح است و هم آموزنده. غیبت کردن، کار بسیار زشتی میباشد.

 

اما نمی‌توان کتمان کرد که همه‌ی ما در آن بسیار وارد هستیم و جلوگیری از وسوسه شدن برای ارتکاب به آن خیلی سخت  میباشد. گاهی اوقات نیز ما فقط برای همراهی کردن جمع وارد بحث غیبت می‌شویم و توان کافی برای مخالفت با جمع را نداریم. در این مواقع باید با جرئت نظر اصلی خود را مطرح و با دیگران مخالفت کنیم.

 

مستقل بیندیشید

هیچ‌وقت دنباله‌روی تفکرات دیگران نباشید، حتی اگر آنها والدین یا دوستان شما هستند. مستقل فکر کنید، کنجکاو باشید و سؤال کنید. در مورد همه چیز دقیق باشید. اگر سؤالی دارید حتما مطرح کنید.

 

مهم نیست، این پرسش درباره‌ی عقاید دینی است یا چیزهای ساده و کم‌اهمیتی چون سبزیجات. در هر صورت بپرسید و سعی کنید به جمع‌بندی خاص خود برسید. اگر در مورد سیاست، ورزش یا موسیقی و… با دوستان‌تان هم‌عقیده نیستید، اصلا لزومی ندارد سکوت کنید. به نظر خود اعتماد و افتخار کنید. مستقل اندیشیدن از گام‌های اصلی رشد و تعالی میباشد.