سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با پیشرفته ترین قطارهای ایران و جهان آشنا شوید!

سفر با قطار در کنار ایمنی از جذابیت‌هایی نیز برخوردار است. دیدن مناظر، استفاده از امکاناتی مانند رستوران در طول مسیر، معاشرت با افرادی که در کوپه‌ی شما هستند و لذت بردن از سفرهای خانوادگی و دوستانه، همه و همه فقط گوشه ای از مزایای سفر با قطار به شمار می‌رود.برای خرید بلیط قطار میتوانید به سایت های فروش بلیط مانند مستر بلیط مراجعه کنیدو بلیط قطار مشهد و یا هر شهر دیگری را خریداری کنید. قطار شاید برای برخی دیگر از افراد یادآور کُندی باشد، حتی شاید بتوان گفت این موضوع در گذشته تا حد زیادی درست بوده است. قطارهای قدیمی‌تر از سرعت پایین‌تر و امکانات کمتری برخوردار بودند. اما امروزه اوضاع بسیار متفاوت است، در جهان قطارهای بسیار زیادی به عنوان قطارهای پیشرفته و پرسرعت شناخته می‌شوند. اما کدام یک به عنوان برجسته ترین‌ها محسوب می‌گردند؟ در این مطلب از وبلاگ مِستر بلیط به پرسرعت ترین و پیشرفته ترین قطارهای جهان و ایران خواهیم پرداخت.

قطار مگلو شانگهای (Shanghai Maglev)

واژه‌ی “Maglev” که از عبارت “Magnetic Levitation” مشتق شده به معنی شناوری مغناطیسی است. قطار مگلو شانگهای با حداکثر سرعت 430 کیلومتر بر ساعت و میانگین سرعت 251 کیلومتر بر ساعت در صدر این لیست قرار گرفته است. این قطار از آوریل سال 2004 میلادی مورد استفاده قرار گرفت.این قطار در ابتدا بر خط مگلو شانگهای به حرکت درآمد. این خط به عنوان اولین خط شناوری مغناطیسی پرسرعت شناخته می‌شود و از ایستگاه لانگ یانگ تا فرودگاه بین المللی پودنگ شانگهای کشیده شده است.

قطارهای پرسرعت

قطار هارمونی سی آر اچ (Harmony CRH 380 A)

قطار هارمونی سی آر اچ با سرعت 380 کیلومتر بر ساعت اخیراً به عنوان دومین قطار پرسرعت در جهان شناخته می‌شود. این قطار از ماه اکتبر سال 2010 میلادی تا کنون مورد استفاده بوده است. مهم‌ترین مسیر این قطار، مسیر بین بیجینگ و شانگهای می‌باشد.

قطارهای پرسرعت